Πέντε συνήθειες σε 21 μέρες για θετική αλλαγή


Η βασική αρχή για την θετική αλλαγή είναι ότι, την ταυτότητά μας και τον κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε, δεν τον καθορίζει η πραγματικότητα, αλλά οι συγκεκριμένοι φακοί μέσω των οποίων ο εγκέφαλός μας βλέπει και ερμηνεύει το μέρος εκείνο του κόσμου που διαμορφώνει την πραγματικότητά μας.Αλλάζοντας αυτούς τους φακούς, δεν αλλάζουμε μόνο το πώς βλέπουμε τον εαυτό μας, αλλά και το πώς βλέπουμε τον κόσμο και εμάς μέσα του, τη διάθεσή μας,  τον βαθμό της ευτυχίας μας, αλλά και την πιθανότητα να πετύχουμε αυτά τα οποία επιθυμούμε. Στο βίντεο στο τέλος του άρθρου, ο Shawn Achor δίνει μια εξαιρετική παρουσίαση σε αυτό το αντικείμενο, με ευχάριστο, γρήγορο και εύπεπτο τρόπο. Επίσης, δίνει και ένα σύστημα «επανακαλωδίωσης» του εγκεφάλου μας, προκειμένου τον εκπαιδεύσουμε να εστιάζει στα θετικά και να μπορεί να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τα αρνητικά.

Επιγραμματικά, οι πέντε καθημερινές συνήθειες, για θετική αλλαγή μέσα σε τρεις εβδομάδες:

  1. Πάρτε ένα τετράδιο για να γράφετε σε αυτό, κάθε μέρα, τρία διαφορετικά πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες. Μπορεί να είναι οτιδήποτε.
  2. Στο ίδιο τετράδιο, κάθε μέρα γράψτε για μια θετική εμπειρία που είχατε μέσα στις τελευταίες 24 ώρες
  3. Ασκηθείτε κάθε μέρα, με τρόπο που να ευχαριστεί το σώμα σας. Δεν μας ενδιαφέρει η διάρκεια ή η ένταση. Μπορεί απλά να περπατήσετε γύρω από το τετράγωνο για πέντε λεπτά. Το μόνο κριτήριο είναι η φυσική κίνηση να είναι ευχάριστη. Θέλουμε, όταν το κάνουμε αυτό, να το κάνουμε συνειδητά και με σκοπό, ώστε να αισθανόμαστε ότι ενεργά έχουμε ξεκινήσει και κάνουμε κάτι σε τακτική βάση για να φροντίσουμε τον εαυτό μας.
  4. Διαλογιστείτε πάνω στις αισθήσεις. Για παράδειγμα, επικεντρώστε την προσοχή σας σε μια φυσική αίσθηση· τη μία φορά στην αναπνοή, την άλλη φορά στην ακοή, την άλλη φορά στην αφή, κτλ. Μπορείτε να το κάνετε και ενώ περπατάτε στο δρόμο· προσπαθήστε να ακούσετε όσο το δυνατόν περισσότερους διαφορετικούς ήχους και εστιάστε την προσοχή σας σε αυτούς. Ή προσπαθήστε να εστιάσετε το βλέμμα σας σε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα στο οπτικό σας πεδίο. Ή στην αίσθηση των παπουτσιών και των ρούχων πάνω σε όλο το δέρμα σας. Συγκέντρωση στις αισθήσεις, χωρίς σκέψη. Αυτό θα βοηθήσει τον εγκέφαλο να μάθει να ξεφεύγει από το μοτίβο των συνεχών ταυτόχρονων ανεξέλεγκτων σκέψεων.
  5. Κάντε μια τυχαία πράξη καλοσύνης. Μπορεί να είναι απλά μια ευγενική χειρονομία επιβράβευσης προς κάποιον.

 

Στράτος Λάσπας
Ακολουθήστε

Στράτος Λάσπας

O Στράτος Λάσπας είναι Certified Eating Psychology & Mind-Body Nutrition Coach.
Η προσωπική συμβουλευτική υποστήριξη στην ψυχολογία της διατροφής (Eating Psychology Coaching) είναι μια συναρπαστική και καινοτόμος προσέγγιση που αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα θέματα βάρους, αδηφαγίας (binge eating), υπερφαγίας (overeating), συναισθηματικής υπερφαγίας (emotional eating), προκλήσεις σε σχέση με την προσωπική εικόνα που έχουμε για το σώμα μας (body image), τις αιώνιες, ατελείωτες και επαναλαμβανόμενες δίαιτες (yo-yo dieting), καθώς και ποικιλία ζητημάτων υγείας και σωματικών συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη διατροφή, όπως η λειτουργία της πέψης, η αίσθηση κόπωσης, η πεσμένη ή ευμετάβλητη διάθεση, η λειτουργία του ανοσοποιητικού και άλλα.
Στράτος Λάσπας
Ακολουθήστε

About Στράτος Λάσπας

O Στράτος Λάσπας είναι Certified Eating Psychology & Mind-Body Nutrition Coach.
Η προσωπική συμβουλευτική υποστήριξη στην ψυχολογία της διατροφής (Eating Psychology Coaching) είναι μια συναρπαστική και καινοτόμος προσέγγιση που αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα θέματα βάρους, αδηφαγίας (binge eating), υπερφαγίας (overeating), συναισθηματικής υπερφαγίας (emotional eating), προκλήσεις σε σχέση με την προσωπική εικόνα που έχουμε για το σώμα μας (body image), τις αιώνιες, ατελείωτες και επαναλαμβανόμενες δίαιτες (yo-yo dieting), καθώς και ποικιλία ζητημάτων υγείας και σωματικών συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη διατροφή, όπως η λειτουργία της πέψης, η αίσθηση κόπωσης, η πεσμένη ή ευμετάβλητη διάθεση, η λειτουργία του ανοσοποιητικού και άλλα.

Απάντηση